Sygnał GSM w Aleksandrowie

opublikowane przez: Sołtys
w kategorii: Blog. Sołectwo,

Czas na podsumowanie wniosku/prośby jaki został złożony do wszystkich operatorów sieci komórkowych w sprawie poprawy jakości sygnału komórkowego na terenie Aleksandrowa.

Przypomnę: na ostatnim zebraniu wiejskim w dniu 18 sierpnia br. zostałem zobligowany do przygotowania takiego pisma. Dodatkowo zaproponowałem, że porozmawiam z księdzem proboszczem, aby taki nadajnik ewentualnie zamontować na wieży dzwonnicy przy kościele w Obierwi.
Podpisy w tej sprawie były zebrane 9 października podczas spotkania przy ognisku.
Wniosek podpisało 32 mieszkańców Aleksandrowa. Na spotkaniu poinformowałem, że poczekam kolejny tydzień, aby osoby nieobecne mogły podpisać wniosek, który znajdował się u sołtysa.
Żaden dodatkowy podpis nie pojawił się na liście.

Wnioski wysłałem w dniu 26 października do operatorów: Orange, Play, Plus oraz T-Mobile.
Tylko z operatorem Orange nie ma kontaktu poprzez e mail i do nich zostało wysłane zapytanie za pośrednictwem tradycyjnej poczty. Do pozostałych został wysłany e-mail.
Wg otrzymanych informacji odpowiedź miała nastąpić nie później niż w ciągu 30 dni.

Co na to „nasi” dostawcy sygnału komórkowego?

⇒ Najszybsza przyszła „odpowiedź” od sieci Play, bo już 28 października:
Szanowni Państwo,
otrzymałam zgłoszenie, które dotyczyło niedogodności związanych z połączeniami. 
Dziękujemy, że przekazali nam Państwo swoje uwagi. Pozwoli nam to poprawić jakość obsługi, żeby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. Zależy nam na zapewnieniu usług na jak najwyższym poziomie.


Z poważaniem
Magdalena Śliwka
Obsługa Klienta Play„

⇒ Odpowiedź z Orange przyszła 23 listopada:
"Szanowny Panie Sołtysie,
W odpowiedzi na pismo z dn. 26.10.2020 roku, dotyczące ograniczonego zasięgu sieci komórkowej Orange Polska S.A. w miejscowości Aleksandrowo na terenie gminy Lelis, pragnę ustosunkować się do zawartej w piśmie prośby.

Szczegółowa analiza techniczna, którą przeprowadziliśmy, rzeczywiście potwierdza ograniczone pokrycie radiowe (zasięg mobile) we wskazanej miejscowości, co jest spowodowane znaczącą odległością od naszych najbliższych stacji bazowych.

Niestety na chwilę obecną rejon ten nie jest objęty planem inwestycyjnym Orange Polska. Zweryfikowaliśmy możliwości wzmocnienia sygnału radiowego w tym obszarze, ale ze względu na warunki lokalne, obecnie nie jesteśmy w stanie zaproponować rozwiązania, które mogłoby zagwarantować mieszkańcom jakość usługi mobilnej na odpowiednim, wysokim poziomie.

Brak możliwości inwestycyjnych w chwili obecnej nie zamyka jednak drogi do szansy na poprawę sytuacji w przyszłości, dlatego wpisaliśmy wskazane miejscowości do listy rejonów koniecznej poprawy.

Mań nadzieję, że powyższe wyjaśnienia przyjmą Państwo ze zrozumieniem w oczekiwaniu na realizację przyszłych planów rozwojowych sieci uwzględniających potrzeby mieszkańców.

Z poważaniem,

Marcin Ney
Dyrektor Rozwoju Sieci Mobilnej
Orange Polska

⇒ 26 listopada otrzymałem odpowiedź od Plusa:
Dzień dobry,

chciałabym Panu wyjaśnić, że przesłane zgłoszenie jest jeszcze w trakcie analizy przez nasz dział techniczny. Niestety nie jestem w stanie precyzyjnie określić daty rozwiązania problemu.
Proszę o cierpliwość w oczekiwaniu na odpowiedź.


Z poważaniem
Barbara Guzowska
Zespół Obsługi Korespondencji Elektronicznej
Polkomtel Sp. z o.o.”

⇒ A co z T-Mobile?
Po kilku przypomnieniach (e-mail, facebook) otrzymałem w dniu 28 listopada wiadomość o treści:

„Dzień dobry

Bardzo przepraszam za brak informacji zwrotnej w sprawie Państwa pisma.

Sprawdziłam historię korespondencji i pragnę potwierdzić, że otrzymaliśmy wniosek, który przesłał nam Pan mailowo.

Pismo przekazaliśmy natomiast do odpowiedniej Sekcji, ponieważ obsługa Państwa zgłoszenia leży poza kompetencjami Biura Obsługi Abonenta.

Proszę o cierpliwość.


Z wyrazami szacunku
Karolina Kocielnik
St.Konsultant ds.Reklamacji i Obsł.Kl.”


Ocenę powyższych odpowiedzi pozostawiam Wam drodzy mieszkańcy.

Rozmowę z ks. Sławomirem Bartnickim odbyłem w dniu 11 września. Początkowo zgodził się na ewentualny montaż anten na dzwonnicy, jednak finalnie nie wyraził na to zgody.
O powody takiej decyzji odsyłam do ks. proboszcza parafii Obierwia.

Z podobną inicjatywą wysłania takiego wniosku w sprawie "słabego zasięgu sieci" wyszedł sołtysa Chudka – Sławomir Florek.
W jego piśmie dodatkowo była zawarta informacja o udostępnieniu działki, na której można by postawić maszt w celu poprawy sygnału.
Z informacji jakie uzyskałem od sołtysa w dniu 4 grudnia, nie otrzymał on jeszcze odpowiedzi od wszystkich operatorów.


...nie spodziewałbym się jednak większych działań z ich strony na naszym terenie. frown

  • 1_wniosek_soltys
  • 2_podpisy
  • 3_odp_orange
  • mini_GSM_Aleksandrowo